پیام فرستادن
تماس با ما
allen wang

شماره تلفن : +8618921231356

WhatsApp : +8618921231356

عرضه و تقاضای لیتیوم فسفات آهن در حال کاهش است

February 20, 2023

عرضه و تقاضای لیتیوم فسفات آهن در حال کاهش است
به عنوان دو جهت اصلی باتری های برق، باتری های فسفات آهن لیتیوم و باتری های لیتیومی سه تایی فراز و نشیب بوده اند و در طول سال ها با یکدیگر رقابت می کنند.

از سال 2016، محدوده کروز به کانون توجه و تحقیقات تولیدکنندگان مختلف خودروهای الکتریکی تبدیل شده است.مدتی است که باتری لیتیومی سه تایی با چگالی انرژی بالا و عمر باتری قوی در چشم همه تبدیل به یک نان شیرین شده است.هجوم سرمایه و حمایت قوی از سیاست‌ها، بسیاری از پروژه‌های فسفات آهن لیتیوم را که به تازگی اضافه شده‌اند، غیرفعال یا به حالت تعلیق درآورده و در دوره‌ای از ظرفیت مازاد قرار می‌گیرند که چندین سال به طول انجامید.

با این حال، از ماه فوریه امسال، قیمت لیتیوم فسفات آهن، ماده کاتدی باتری‌های لیتیوم آهن فسفات، موجی از کاهش قیمت را آغاز کرد.طبق داده‌های نظارت شده توسط آژانس تجاری، در ماه فوریه، میانگین قیمت فسفات آهن لیتیوم ممتاز نوع برق داخلی از 37000 یوان/تن در ژانویه به 41000 یوان/تن افزایش یافت.از دیروز قیمت به 43000 یوان/تن افزایش یافته است.

با قضاوت بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع متعدد، افزایش قیمت لیتیوم فسفات آهن ناشی از انتقال افزایش قیمت ماده اولیه بالادستی کربنات لیتیوم است که در پایان سال گذشته از یک سو (با تاخیر مشخص) آغاز شد.از سوی دیگر، از باتری پایین دستی برق می آید.کارخانه‌ها و خودروسازان آگاهی خود را از ایمنی و قیمت پایین باتری‌های لیتیوم آهن فسفات به دست آورده‌اند که باعث افزایش قابل توجهی در تقاضای محصول شده است.

قابل درک است که نه تنها Tesla Model 3، BYD Han و Shenzhou Wuling Hongguang mini و سایر مدل های پرفروش در بازار شروع به استفاده از باتری های لیتیوم آهن فسفات، برخی از شرکت های خودروسازی سنتی مانند Changan، Dongfeng، SAIC و غیره کرده اند. ، مدل هایی نیز دارند.شروع به حمل باتری های لیتیوم آهن فسفات کرد.

ماسک، مدیرعامل تسلا نیز چندی پیش در توییتر پستی منتشر کرد که به دلیل نگرانی در مورد ظرفیت تولید نیکل، استفاده از باتری‌های لیتیوم آهن فسفات را افزایش خواهد داد.

در واقع، علاوه بر مزیت‌های هزینه و ایمنی، تولیدکنندگان باتری‌های قدرت در سال‌های اخیر در فناوری‌های تحقیق و توسعه، مانند فناوری CTP عصر Ningde و فناوری باتری‌های تیغه‌ای BYD، به تغییر خود ادامه داده‌اند که باعث ایجاد مشکل مسافت پیموده شده کوتاه برای باتری های لیتیوم آهن فسفات.، تا حدودی حل شده و رقابت پذیری آن را در بازار افزایش داده است.

علاوه بر این، بسیاری از پزشکان و تحلیلگران صنعت گزارش کرده اند که بسیاری از خودروسازان و کارخانه های باتری در حال حاضر کشف کرده اند که هسته اصلی توسعه وسایل نقلیه الکتریکی ممکن است محدوده کروز نباشد، بلکه راحتی شارژ باشد.اگر شارژ کردن می تواند به اندازه سوخت گیری در یک روز خاص راحت باشد، محدوده کروز چندان مهم نیست.

تمرکز از عمر باتری به شارژ تغییر کرده است.در حال حاضر نحوه کاهش هزینه ها و افزایش کارایی به گونه ای که افراد بیشتری توان پرداخت آن را داشته باشند به دغدغه بیشتر تولیدکنندگان باتری و خودروسازان تبدیل شده است.فسفات آهن لیتیوم ارزان و بادوام ارزش آن را برجسته می کند.داده های تحقیقاتی از موسسات شخص ثالث نشان می دهد که از سال گذشته، نرخ رشد تقاضا برای لیتیوم آهن فسفات از باتری های لیتیومی سه تایی پیشی گرفته است و سهم بازار به تدریج افزایش یافته است.

پیش از این، در گزارشی که توسط فدراسیون انجمن های حمل و نقل منتشر شده بود، اشاره شده بود که تقاضا برای باتری های لیتیومی سه تایی در بازار از بالاترین 76 درصد در سه ماهه اول سال گذشته به 48 درصد در ماه دسامبر کاهش یافته است، در حالی که در همان زمان لیتیوم آهن فسفات نسبت تقاضا از 23 درصد به 41 درصد افزایش یافته است.

در واقع علاوه بر بازار خودروهای انرژی نو، بازار خودروهای دو چرخ و بازار ذخیره انرژی که در دو سال گذشته از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده اند نیز افزایش قابل توجهی در تقاضا برای فسفات آهن لیتیوم ایجاد کرده است.

برخی از متخصصان فسفات آهن لیتیوم گفتند که شیوع گسترده تقاضا در مدت زمان کوتاهی شرکت را غافلگیر کرده است.سفارشات در ماه های اخیر پر شده است و دستگاه بیش از حد بارگذاری شده است.در واقع، برخی گزارش‌های رسانه‌ای در ماه فوریه امسال منتشر شد مبنی بر اینکه بسیاری از کارخانه‌های اصلی تولید فسفات آهن لیتیوم قیمت‌ها را به حالت تعلیق درآورده‌اند و سفارش‌های خارجی را متوقف کرده‌اند.

چنین وضعیت عرضه و تقاضای محدود ممکن است برای مدتی ادامه یابد.برخی از پزشکان گفتند که بسیاری از کارخانه های فسفات آهن لیتیوم در واقع پروژه های توسعه را انجام داده اند، اما ظرفیت جدید به این سرعت آزاد نشده است و ممکن است چندین ماه طول بکشد.

بر اساس این داده ها، در واقع تولید لیتیوم آهن فسفات در دی ماه امسال با 342.7 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 20 هزار و 630 تن رسیده است که بالاترین مقدار در تاریخ است، اما همچنان نمی تواند پاسخگوی تقاضای پایین دستی باشد.محموله‌های واقعی برخی از شرکت‌های پیشرو، مانند Defang Nano و Bitterui، بزرگ‌تر از میزان تولید هستند و موجودی کالا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

تقاضای پررونق بازار برای فسفات آهن لیتیوم نیز مشارکت بین‌صنعتی برخی از شرکت‌های شیمیایی را به خود جلب کرده است.در فوریه سال جاری، دی اکسید تیتانیوم هسته ای چین اعلام کرد که 12.1 میلیارد یوان را به نام شرکت تابعه خود Oriental Titanium برای ساخت پروژه ای با تولید سالانه 500000 تن فسفات آهن لیتیوم سرمایه گذاری خواهد کرد.با این حال، این عملیات شرکت مورد توجه بورس قرار گرفت و از او خواسته شد تا در مورد منطقی بودن پروژه های فرامرزی توضیح دهد.